Úroveň obtížnosti scénářů

Spousta hráčů si klade otázku, co znamená číslo oficiální obtížnost jednotlivých scénářů.
Například obtížnost "6"? Je to 6 z 9? nebo 6 z 10? Budou později úkoly proti Sauronovi dosahovat 10 nebo 12?

Některé úkoly, jako například "Střetnutí na Skalbalu (7)" nebo "Pozorovatel ve vodě (5)", je téměř nemožné dokončit, bez znalosti nepřátelských karet. Po úpravách herních balíčků, pak mohou být naopak velmi snadné.
Úkoly, jako "Putování do Rhosgobelu (6)" nebo "Nebezpečí v Pelargiru (5)", vás mohou porazit i tehdy, když vybudujete balíček zvlášť pro tento účel. Balíček setkání totiž obsahuje velmi brutální karty, které mohou hru okamžitě ukončit.
Některé scénáře jsou ve více hráčích velmi snadné, jiné naopak takřka nemožné.

Proto byla fanoušky vytvořena neoficiální úroveň obtížnosti která zohledňuje více prvků (anglický originál naleznete zde).
Po sečtení všech bodů níže,  dosáhneme konečného výsledku, tedy obtížnost mezi 0-12.

obtiznost

Základní obtížnost (0-4)

Hodnocení celkové obtížnosti všech karet a efektů ve scénáři. Scénáře s dlouhým průběhem nebo s nepřáteli, kteří mají vyšší než průměrný útok a zdraví, mají vyšší hodnotu obtížnosti.

Potřeba specializace balíčku (0-3)

Určité scénáře vyžadují, přidání některých karet do herního balíčku, jinak se stává hra velmi obtížnou. Pokud scénář nevyžaduje specializaci (0), pak je vyšší šance, že jej můžete porazit během první hry s vaším základním balíčkem.

Prvek náhody (0-3)

Některé scénáře  obsahují karty nebo alternativní konce, které mohu při náhodném odhalení ukončit i ty nejlépe rozehraná dobrodružství. Čím víc jich je ve hře, tím je obtížnost vyšší.

Hra více hráčů (0-2)

0 - znamená, že je hra ve více hráčích jednodušší,
1 - znamená, že je hra v podstatě stejná,
2 - že je hra mnohem obtížnější.