Pouť Šedé družiny

Oficiální úroveň obtížnosti = neuvedena

Úroveň obtížnosti dle hráčů = 6.5 z 10

Zatímco Frodo, Sam a Glum putovali po lukách Ithilienu, Aragorn a jeho společníci svedli bitvu u Helmova žlebu a vyrazili k troskám Železného pasu, aby se vypořádali se zrádcem Sarumanem. Během jejich vyjednávání shodil čarodějův sluha Gríma z vysokého balkonu palantír, který je jen těsně minul. Aragorn zanechal Sarumana a jeho sluhu v péči entů, kteří střežili Orthank, ale kouli si vzal s sebou do Helmova žlebu a ve vysoké věži Hlásky nahlédl do Vidoucího kamene a dozvěděl se mnoho o pohybu nepřítele.

V hlubinách palantíru spatřil flotilu korzárů, která se blížila k pobřeží Gondoru právě ve chvíli, kdy vojsko Minas Morgul táhlo do války proti Minas Tirith. Když Isildurův dědic viděl, že Bílé město padne, pokud se pomoc nedostane na pobřeží včas, rozhodl se vydat se nejpřímější cestou přes hory do Pelargiru, a sice Stezkami Mrtvých.

Stezky Mrtvých, které vzbuzují hrůzu mezi těmi, kdo žijí poblíž jejich vchodu, prý obývají duchové mužů z druhého věku Středozemě; křivopřísežníci, kteří se odmítli připojit k Isildurovi, když je povolal do války proti Mordoru. Isildur je za jejich zradu proklel a odsoudil k setrvání ve stinných horách, dokud nebude jejich přísaha splněna.

Nebylo jisté, zda Isildurovu dědici pomohou, nebo mu budou překážet, ale Aragorn byl rozhodnutý dostat se k pobřeží tou nejrychlejší cestou…

Náhled kampaňových karet: