… se objevuje na některých kartách cílů pro připomenutí, že je třeba otočit další kartu z balíčku setkání a připojit ji k dané kartě cíle, když je tato odhalena a umístěna do oblasti odhalení. Kartu cíle nelze získat, dokud je k ní připojena další karta setkání. Jakmile se hráči vypořádají s tímto setkáním, odhodí jej a v oblasti odhalení zůstává karta cíle, dokud není získána. Pokud je další karta setkání, kterou máte připojit ke kartě cíle s klíčovým slovem „hlídaný“, také karta cíle, umístěte ji také do oblasti odhalení (s případnou další připojenou kartou) a pro připojení k původní kartě cíle využijte další kartu z balíčku setkání.
Ohrožení na kartách nepřátel a lokací připojených k hlídaným kartám cílů se přičítá do celkového ohrožení, dokud je nepřítel „ lokace v oblasti odhalení. S kartou setkání připojenou k hlídanému cíli se vypořádáte v závislosti na jejím typu následujícím způsobem:
Jakmile jsou vyřešeny všechny karty připojené k hlídanému cíli, hráči mohou tento cíl nárokovat po splnění podmínek uvedených v jeho textu.
… když je v kroku odhalení, ve fázi úkolu nebo přípravy hry, odhalena karta setkání s klíčovým slovem „nápor“, odhalte z balíčku setkání ještě 1 další kartu.
Pozor klíčové slovo Nápor, se vyhodnocuje pouze ve Fázi úkolu /Quest Phase/ nebo při startovním nastavení hry.
… postava může mít připojeny max. 2 doplňky s tímto klíčovým slovem, jinak je musí odhodit do odhazovacího balíčku.
Pozn. Hra neřeší o jaké vybavení se jedná (pokud to není v rozporu s jiným pravidlem). Např. Gimli může mít zaroveň vyloženou 2x Zbroj z Citadely a získat tím +8 životů.
… když lokace s tímto klíčovým slovem vstoupí do hry, vezměte z vrchu balíčku podsvětí X karet a umístěte je lícem dolů na hromádku pro danou lokaci. Když lokace opustí hru, případné karty na hromádce umístěné pod ní se odhalí a přidají do oblasti odhalení. Když se má karta z balíčku podsvětí odhodit, umístěte ji na odhazovací balíček setkání. Pokud je z balíčku setkání odhalena karta s klíčovým slovem Podsvětí, avšak v balíčku podsvětí nezbyly již karty, nemá toto klíčové slovo žádný efekt.
… postava s tímto klíčovým slovem, může být obránce i proti nepřátelům, kteří se střetli s jiným hráčem. Hráč postavu vyčerpá a vyhlásí ji jako obránce.
… postava s tímto klíčovým slovem, může vyhlásit útok proti nepřátelům, kteří jsou ve střetu s jiným hráčem. Hráč postavu vyčerpá a vyhlásí ji jako útočníka.
Pozn. Hra nerozlišuje, co může Střelec k útoku použít (pokud to není v rozporu s jiným pravidlem). Např. Legolas může během jednoho Střeleckého útoku zároveň využít a započítat si bonusy z Čepel z Gondolinu + Ostří z Roklinky + Nenápadný útok).
Trvalý efekt je nevyhnutelný efekt, který hru ovlivňuje neustále, dokud je karta s tímto efektem ve hře. Na rozdíl od akcí, reakcí a povinných efektů není trvalý efekt uváděn tučným písmem.
Trvalé efekty ovlivňují hru stále a je tak důležité, aby hráči neustále během hraní věnovali těmto efektům pozornost.
Hráči si například musí zapamatovat, že pokud je „Začarovaný potok“ aktivní lokací, nemohou si brát karty ze svých balíčků.
Kdykoli odhalíte kartu setkání s klíčovým slovem Úkryt X, hráč, který kartu odhalil, musí vyhodnotit úspěšnost úkrytu před vyhodnocením dalšího textu na kartě.
Hráč vyčerpá libovolný počet svých postav a sečte jejich vůli.
Po té odhalte X karet z balíčku setkání a sečtěte míru ohrožení.
Pokud je celková vůle těchto postav stejná nebo vyšší než je míra ohrožení odhalených karet, úkryt byl úspěšný.
Úkryt přerušuje probíhající kolo a je možné využít akce:
– vyčerpání postav + akce
– tažení karet setkání
– akce
– vyhodnocení úkrytu
– akce
… dále hra pokračuje jako obvykle.
… pokud má hráč ohrožení 20 a méně, vyvolávací cena karty je snížena o X zdrojů.
… každý hráč si musí zvýšit svoji hodnotu ohrožení o uvedenou hodnotu zatracení X.
Pozor klíčové slovo Zatracení, se vyhodnocuje pouze ve Fázi úkolu /Quest Phase/ nebo při startovním nastavení hry.
… když je zahrána karta s tímto klíčovým slovem, každý hráč, si musí zvýšit svoji úroveň ohrožení o X.